photo by C.Houliaras & T.Katsimihas

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

«Τι σου λείπει περισσότερο από την Ιαπωνία;»


Αυτή είναι μια ερώτηση που αντιμετωπίζει συχνά-πυκνά ένας Ελληνο-Ιάπωνας... πολλές οι απαντήσεις...Πάντα σου λείπουν πολλά από τον τόπο που είναι ο πιο μακρινός σου αλλά είναι ένα πράγμα που μου έρχεται αυτομάτως στο μυαλό το οποίο αναπολώ με λαχτάρα... Η ευγένεια, η εξυπηρέτηση και ουσιαστικά το «καλό» service.

Πάρτε μια ιδέα για τι πράγμα μιλάω: Είσαι στην Ιαπωνία. Αποφασίζεις να μπεις σε ένα κατάστημα. Εισέρχεσαι και ο υπάλληλος αναφωνεί «Καλώς ήρθατε!». Συχνά (δηλαδή σχεδόν πάντα) κάνει και κάποια μικρή υπόκλιση και σίγουρα δείχνει –έστω κι αν είναι πεθαμένος στην κούραση και δεν το εννοεί πραγματικά- ότι χαίρεται που μπήκε ο πελάτης!

"χαμόγελο"

Το έχετε δει και σε κάποια καταστήματα στην Ελλάδα; ΟΚ.

Πάμε τότε σε ένα πιο εξτρίμ παράδειγμα για τα Ελληνικά δεδομένα, για να καταλάβετε καλύτερα. Είσαι στο αυτοκίνητό σου –αυτό το δεξιοτίμονο που οδηγείς όποτε πας στην Ιαπωνία!- και θες να βάλεις βενζίνη. Οδηγείς με προσοχή (γιατί δεν είσαι και πολύ συνηθισμένος στην ανάποδη οδήγηση!) το αυτοκίνητό σου στο βενζινάδικο και αντικρίζεις το εξής θέαμα: το προσωπικό υποκλίνεται σε κάθε εισερχόμενο όχημα, πριν ακόμη συνομιλήσει με τον οδηγό για την ποσότητα, το είδος βενζίνης κλπ (δηλαδή μην συνδυάσετε την υπόκλιση με το Ελληνικό «γλείψιμο» προς τους «καλούς» γνώριμους πελάτες!). Και διαβάστε κι αυτό: υποκλίνονται και σε κάθε εξερχόμενο αυτοκίνητο!

Εντάξει..το να υποκλίνεσαι σε ένα όχημα είναι ομολογουμένως τραβηγμένο αλλά πέραν του ότι ουσιασικά υποκλίνονται στον οδηγό-πελάτη, είναι σίγουρα προτιμότερη αντίδραση από την απάθεια, αδιαφορία και μουτρωμένη χαιρετούρα-λες και τους χρωστάμε από χθες- που λαμβάνουμε κατά κόρον ως Έλληνες πελάτες στη χώρα μας.

Οι υπάλληλοι στην Ιαπωνία (όχι μόνο οι πωλητές και οι βενζινοπώλες), είναι –έστω και φαινομενικά- απόλυτα αφοσιωμένοι και «ταγμένοι» στη δουλειά τους. Τις καταστάσεις τύπου «μισόοο» (ούτε καν «μισό λεπτό»), προσωπικές συνομιλίες σε κινητά «έλα, τι θα φάμε σήμερα;», συνομιλίες μεταξύ των υπαλλήλων με θεματολογία του τύπου «την είδες την άλλη που ήθελε και small;δεν βλέπει ότι είναι φακλάνα;» και γενικά αδιαφορία απέναντι στον πελάτη, αντιμετώπιση του πελάτη ως ενοχλητικού παράσιτου και όχι ως εκείνου που αν αγοράσει κάτι θα αυξηθεί ο τζίρος της επιχείρησης άρα στο τέλος του μήνα θα έχει και ο υπάλληλος να πληρωθεί, αυτές τις καταστάσεις δεν θα τις αντιμετωπίσεις σχεδόν σε καμία περίπτωση στην Ιαπωνία...

"όχι χαμόγελο"
Γιατί; Γιατί είναι θέμα γενικότερης νοοτροπίας.

Είναι αρκετά δύσκολο να κατανοήσει κανείς την Ιαπωνική νοοτροπία αν δεν την έχει ζήσει από κοντά, ωστόσο θα πρέπει να εξηγήσουμε ότι η Ιαπωνία είναι μια χώρα που ανέκαθεν ήταν ομοιογενής νησιωτική χώρα και «κλειστή», κάτι το οποίο μεταφράζεται σε όμοιες αντιλήψεις σε συνήθειες και ήθη και έθιμα που διατηρήθηκαν άθικτα στο χρόνο γιατί δεν επηρεάστηκαν από εξωγενείς παράγοντες. Η εργασιακή νοοτροπία ήταν και είναι «προσοχή στη λεπτομέρεια» και «ενθουσιασμός για τη δουλειά», και την ασπάζονται όλοι, θέλουν δεν θέλουν. Οι Ιάπωνες προσέχουν τη λεπτομέρεια, εργάζονται με ευγένεια απέναντι στον πελάτη και ρίχνουν και τακτικά κανένα χαμόγελο! Για αυτό και η αγορά τους «κινείται»…

Θα μου πείτε, «και τι να το κάνουμε εμείς; Εδώ είναι Ελλάδα, όχι Ιαπωνία». Είναι ουτοπικό να πούμε ότι μπορεί μια χώρα να υιοθετήσει τον τρόπο λειτουργίας της Ιαπωνίας, μιας χώρας τόσο διαφορετικής από τον υπόλοιπο κόσμο, διαφορετικής γιατί έχει διατηρήσει την ομοιογένεια και ομοιομορφία της σε όλη της σχεδόν την ιστορία. Και είναι σίγουρο ότι σε μεγάλο βαθμό, η συμπεριφορά των Ελλήνων απέναντι στους πελάτες τους έχει να κάνει με πολλούς, πραγματικά σοβαρούς, παράγοντες, αρχής γενομένης της δυσαρέσκειας που έχουν οι υπάλληλοι συνήθως προς τον ιδιοκτήτη, του χαμηλού μισθού και των απλήρωτων υπερωριών τους. Όμως, σάμπως δεν είναι όλα ένας φαύλος κύκλος, όπου όσο κανένας δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του δεν θα αλλάζει τίποτα; Δεν πρέπει να αναρωτηθούμε τι μπορεί να συμβεί αν ένας στην αλυσίδα κάνει καλύτερα τη δουλειά του αν θα έρθουν όλα πιο καλά στον επόμενο γύρο; Καλός υπάλληλος, ευχαριστημένος πελάτης, περισσότερες πωλήσεις, αύξηση πελατείας, μεγαλύτερα κέρδη, ίσως βελτίωση των συνθηκών εργασίας και πληρωμής; Ειδικά σε αυτούς τους καιρούς της κρίσης και του ανταγωνισμού, της προσπάθειας για επιβίωση, μήπως αξίζει τον κόπο μια προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση; 

Η διαφοροποίηση ενός καταστήματος από το διπλανό του, η προτίμηση μιας καφετέριας από μια άλλη, ενός εστιατορίου από το άλλο που προσφέρει την ίδια κουζίνα, σε τι έγκειται; Πιστεύω το μυστικό είναι στις υπηρεσίες. Στο λεγόμενο service. Στο κάτι παραπάνω που θα προσφέρεις στον πελάτη και θα τον «κερδίσεις». Στο να σερβίρεις με χαμόγελο, στην ώρα που πρέπει, να μην αγνοείς τους πελάτες, να δείχνεις ότι τους θέλεις στο χώρο σου βρε αδελφέ! Δεν μπορεί να είναι ΤΟΣΟ δύσκολο. Φυσικά- και ευτυχώς- υπάρχουν και πολλές εξαιρέσεις στην Ελλάδα. Τις οποίες πρέπει να επικροτούμε με τη σειρά μας σαν πελάτες και αναλαμβάνοντας τη δική μας ευθύνη σε αυτή την υπόθεση, να βοηθήσουμε μέσω της επιλογής των πραγματικά ανταγωνιστικών καταστημάτων, να γίνουν κάποια στιγμή ο κανόνας.

"χαμόγελο και παιχνιδιάρικη διάθεση"

Ααα! Και πού είστε; Στην Ιαπωνία, στη χώρα του απόλυτου service, δεν αφήνουμε φιλοδώρημα. Δεν το δέχονται!

27 σχόλια:

  1. ΣΙΓΟΥΡΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΔΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΑΠΩΝΙΑ ΑΛΛΑ ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑΡΑ "ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ ΑΛΛΑ ΟΙ ΑΛΛΟΙ" ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΝΑ ΧΕΡΑΚΙ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ! ΝΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΖΟΥΜΕ! ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΛΙΓΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ! ΤΟ ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΙΣΩ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολυ συμφωνω με αυτα που λες! νομιζω οτι ειναι θεμα νοοτροπιας γενικοτερα,δεν νομιζω οτι αυτο θα αλλαξει ποτε στην Ελλαδα γιατι αυτοι ειμαστε οι ελληνες,με τα καλα και τα (πολλα)κακα που εχουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΑΠΩΝΑΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΟΥΣ "ΕΞΥΠΝΟΥΣ" ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΎΟΥΝ. ΟΤΑΝ ΠΑΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΑΓΕΝΕΙΑ, ΜΙΑ "ΞΙΝΊΛΑ", ΤΟΤΕ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ "ΜΑΥΡΗ ΛΙΣΤΑ". ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΔΙΔΕΤΑΙ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΜΑΣ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ. ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΡΘΡΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΟΛΑ. ΔΕΝ ΖΗΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ ΜΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ "ΙΑΠΩΝΑΣ", ΤΟΥ ΖΗΤΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ "ΑΝΘΡΩΠΟΣ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. tha simfoniso me ton patrik-san.....
    Den iparxei tampela " o iaponas einai kaliteros antrhopos", ara prepei na ginoume Iapones...
    Prepei oloi,anexairetos apo pou katagomaste ,na eimaste antrhopoi.Na exoume sebasmo prota gia ton eauto mas kai na eimaste siniditopoiimenoi gia ta thelo mas kai gia auto pou eimaste kai otan to apoktisoume auto ,tote auto tha bgei kai pros ta exo..tha sebomaste ton diplano mas, tha ton ektimame ktl..
    Oi Iapones , logo tis olis tous paradosis kai filosofias exoun megalosei me enan sebasmo..kai auto xekinaei apo mikri ilikia kai ta prota erethismata..(oikogeneia-sxoleio).
    Einai loipon gia emena kai thema erethismaton kai koinonikou periballontos.
    As min rixoume loipon to baros panta stous allous legontas "oi ellines den tha allaxoun pote"...alla as doume ti eimaste emeis oi idioi prota.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ma akrivws i frasi "oi ellines de tha allaksoun pote" einai lathos! an arxizoume etsi arnitika de tha allaksoume pote! to thema den einai na gineis an8rwpos allou laou..to thema einai na prospatheis na uio8eteis kala stoixeia pou tha se kanoun kalutero an8rwpo,politi klp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Einai alitheia oti se kathe meros yparxei mia diaforetiki idiosygkrasia kai antimetopisi ton kathimerinon pragmaton apo tous anthropous pou katoikoun se auto to meros. Einai poly dyskolo na prosdiorisei kaneis posoi kai poioi paragontes diamorfonoun auti tin idiosygkrasia ton anthropon kai mporei autoi na einai apeiroi omos ena einai sigouro: auti i "atmosfaira" pou epikratei se kathe meros metadidetai se olous tous anthropous arga i grigora me enan periergo tropo.
    Na anafero ena periergo paradeigma pou exo paratirisei se emena. Oso zo edo (sti NY) odigo poly prosektika, den trexo kai ypakouo tous kanones odikis kykloforias. Erxetai fysika giati oi perissoteroi edo kanoun to idio. Otan pigaino stin Ellada, ego o idios anthropos, xafnika katalamvanomai apo kati kai arxizo kai trexo stous dromous, prospernao kai genika me pianei enas periergos ekneurismos. Enas ekneurismos pou ton aisthanomai ston aera.
    Den xero ti einai auto alla to vlepo kai se pollous allous tomeis tis zois. Kai anarotiemai giati ? Poses fores skeftomai (kai to leo se filous mou edo) oti i Ellada pou einai toso omorfo meros tha eprepe logika na kanei olous tous anthropous iremous kai eugenikous. Kai omos otan pao ekei katalamvanomai kai ego apo enan adiorato ekneurismo sta apla kathimerina pragmata. Giati ?
    H apantisi isos einai poly periploki. Omos auto pou vlepo einai oti oi anthropoi ekei exoun sti vasi tous kales protheseis kai einai etoimoi na dexthoun tin eugeneia oms kati tous empodizei. Kati pou planietai stin kathimerinotita kai tous kanei siga siga na antidroun se kathe ti me ena eidos ekneurismou.
    Otan irtha se epafi me anthropous apo tin Iaponia i alitheia einai oti mou ekane kai emena (opos kai se olous tou allous) entyposi akrivos auto, diladi i fysiki tous tasi gia mia iremi antimetopisi tis zois, mia foveri eugeneia kai mia idiosygkrasia pou einai episi metadotiki kai se kanei kai esena na theleis na gineis poio iremos kai na deis ti zoi me allo mati. Giati ? H erotisi einai i idia me ekeini tis Elladas. Kai i apantisi einai isos to idio dyskoli.
    Den xero an mporoun oi anthropoi mias xoras na moiasoun stous anthropous pou zoun kai megalonoun se mia teleios diaforetiki perioxi omos auto pou mporei sigoura na ginei einai na parei o enas apo ton allo ta kala stoixeia kai etsi na proxorisoun kai oi dyo. Kai emeis nomizo oti mporoume na paratirisoume toulaxiston auti ti diaforetiki antimetopisi tis zois kai na arxisoume na skeftomaste, kati pou isos mas kanei na euxaristiomaste perissotero tin kathimerinotita mas kai na apovaloume ton ekneurismo pou fernei kai tin exapsi kai tin ageneia. Poios xerei, isos otan ola auta perasoun apo to filtro tis dikis mas koultouras na apoktisoun kai mia nea diastasi, mia diastasi pou tha mas kanei na xairomaste poio poly tin kathe mas mera kai me ti seira mas na empneoume allous anthropous opos kanoun kai autoi.

    Tasos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. In JP: "Sumimaseeeeeeeeeen" kai taytoxroni epikypsi!
    In GR: "Kalimera" xera-kofta kai to mati na se scanarei apo tin korfi os ta nyxia!
    Sigoura einai thema nootropias & koultouras auti i diafora alla einai kai i elleipsi ekpaideusis.
    kai den ennoo sxolikis ekpaideusis (pou sigoura kai auti leipei) alla ekpaideusis pou prepei na dexetai kathe ergazomenos prin analavei ta kathikonta tou!
    Stin ellada, gia na synantisei kaneis ypsilou epipedou service tha to synantisei kai tin ora tou logariasmou pithanotata!Stin Iaponia to exairetiko service einai DEDOMENO kai sta poio apla pragmata!
    Mias kai to thema omos einai ti mou leipei apo tin Iaponia,os pros to service, exo na anafero ta exis:
    Estiatoria
    Zesti petsetoula, prin to fagito,
    Zesti petsetoula, meta to fagito,
    Komotiria
    masaz sto kefali me tonic, meta to kourema,
    Taxi
    automato kleisimo portas sto taxi,(edo thelei kai ligo taxytita allios to podi mporei na kopei kai na meinei exo),
    emfanisi odigou taxi antistoixi me auti enos dikou mas ploiarxou,
    ependysi kathismaton me dantela,
    Toualetes
    akoma kai se mia kafeteria na mpei kaneis i toualeta mporei na exei kai tilexeiristirio....

    tha protina sta 3wise monkeys ena xexoristo afieroma gia tis toualetes kapoia stigmi!

    Kalinyxta sas
    Girishajin

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Grumpy xairomai pou skeftesai to idio. Makari kapoia stigmi na vroume ton tropo stin Ellada na yiothetisoume auti ti theorisi tis zois.

    Tasos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Dear all, αρκεί που τουλάχιστον όσοι είμαστε "εδώ" μέσα, συμφωνούμε. Αν προσπαθήσουμε εμείς να διατηρήσουμε μια ευγένεια και μια ανθρωπιά στις δραστηριότητές μας και τις συναλλαγές μας, ίσως πάρει η "μπάλα" μερικούς ακόμα, και μετά μερικούς ακόμα κ.ο.κ! Δεν θα είναι άσχημα για αρχή! Δεν προτείνουμε το monkey see, monkey do (παρόλο που είμαστε blog-monkeys!), δηλαδή μια μηχανική αντιγραφή συμπεριφορών άλλων (στη συγκεκριμένη περίπτωση των Ιαπώνων υπαλλήλων), αλλά μια σοβαρή αξιολόγηση των εναλλακτικών που έχουμε και μια συνειδητή επιλογή του καθενός για το ποιος θέλει τελικά να είναι: αυτός που μπορεί να προσπαθήσει για το καλύτερο ή αυτός που θα μεταθέτει μια ζωή ευθύνες! Είναι προσωπική υπόθεση πρώτα και μετά εθνική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. H Ellada den prokeitai na alaxei dioti poly apla o ypalilos thewrei ehthro thn epiheirisi pou tou dinei douleia kai psomi na faei. Oi perissoteroi einai tebelides kai koitane pws tha doulepsoun ligotero kai pws tha voleftoun sto dhmosio na min kanoun tipote. O syndikalismos, o aristerismos kai to dhmosio kifiniliki ehoun katastrepsei thn Ellada kai ehoun diwxei osous Ellhnes thelisan na ependysoun ston topo tous. Makari na paradeigmatizomastan apo thn Iaponia alla dystihos oi tebelides ellhnes ypaliloi to mono paradeigma pou ehoun einai to dhmosio kai oi kifines syndikalistes kai dhmosioi ypaliloi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Exeis megalo dikio. Ta pragmata stin Ellada einai akribos etsi opos ta perigrafeis. kai isos kai xeirotera... Omos tha ithela na prostheso kai kati akoma...

    H iaponia kalliergei autou tou eidos protupa meso tis tileorasis... Gia paradeigma ola tis ta asteria -den mporo na min anafertho se auta- parousiazontai os ergasiomanis (px: kagebushi no eri, hotaru no hikari)se antithesi me tin elliniki skini pou to protupo einai o cool tupos krataei mia frapedia sto ena xeri kai mia kaloni sto allo... Auto gia ta protupa...

    Tora mia alli opsi einai to noima tis epixeirisis mesa stin koinonia.
    H elliniki koinotita dexetai kai antimetopizei tis epixeiriseis os kati kourastiko, upoxretiko kai banauso. To antimetopizei san moxtho. H elliniki epixeirisi pera apo ta xrimata tis douleias den exei tipota allo na sinisferei.

    Stin Iaponia antiheta, i epixeirisi stin opoia ergazesai pera apo to mistho sou, sou prosferei asfaleia, bonus, prostasia se esena kai sta paidia sou kai ksereis oti apo ti stigmi pou tha prosliftheis exeis kai douleia. Ginetai i deuteri sou oikogeneia. An tin xaseis ta pragmata den tha einai kai poli eukola ekei ekso...
    An sinopsiso ta ola ta parapano i epixeirisi pernei diaforetiko noima. Mpainei stin zoi sou.

    PS: Auto to protupo epixeirisis, ostoso, den tha mporouse na doulepsei sta europaika dedomena, poso mallon sta ellinika... kai lipame pou to leo auto alla einai pleon zitima nootropias...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Symfonw me ayta pou les alla kai pali thelw na dosw emfasi se kapia themata pou proanefera. Sthn Ellada i nootropia pou epikratei einai mia aristeristiki efpepti ideoliptiki apohavnosi opou edw kai 35 hronia kaliergithike systimatika meso tou koinovouleftikou pelateiakou kathestotos ths metapolitefsis. To protypo einai i dhmosioypaliliki "ergasia" opou i monimotita, i grafeiokrateia kai i apatheia apotheonode meso ths grafeiokratias kai tou ladomatos. Osoi ehoun epiheiriseis sthn Ellada einai katadikasmenoi na ekviazode apo to aristeristiko grafeiokratiko dhmosioypalilo kratos. Oloi oi ypaliloi ehoun san protypo to dhmosio kifiniliki opou apla tha kathode kai tha apolamvanoun ths monimotitas ekviazoas epiheiriseis gia na pernoun pahoula fakelakia, mizes kai ladomata. Oso gia thn tileorasi o kitrinismos kai oi ekviasmoi einai ekdiloi mias kai meso twn kanaliwn eite tha provaletai synenesi stin genikoteri nootropia eite tha koitazoun kapioi na ekviazoun kai aytoi me ti seira tous gia na epofelithoun kyrios oikonomikos. H tileorasi stin Ellada provalei to maziko gynaikokedriko protypo tis psonismenis ellhnidas pou nomizei oti ehei terastia axia kai prepei oloi na tin proskinoun kai na stekoun stin oura gia na tis anevazoun tin psyhologia kai fysika na tis prosferoun polla polla hrimata efkola grigora kai fysika horis "kokkino fwtaki" min thihtei kiolas san "kyria" pou einai. Oi epiheiriseis stin Ellada gonatizoun exetias twn tebelidwn ypalilwn kai tou kratous twn dhmosiwn kifinwn.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ακριβώς αυτήν τη συζήτηση είχα χθες! Μόλις γύρισα από Νέα Υόρκη (γνώριμο λιμέρι πια) και έκανα τις ανάλογες συγκρίσεις με την Ελλάδα. Φαντάσου, ακόμα και οι Αμερικάνοι (τους οποίους κατηγορούμε ως απολίτιστους, εμείς οι σούπερ-ντούπερ πολ...ιτισμένοι) είναι κλάσεις ανώτεροι σε ευγένεια (έστω κι αν δεν το εννοούν, όπως πολύ σωστά λέτε) και σε τρόπους. Στην τελική, δε με νοιάζει αν το εννοούν, με νοιάζει όμως να μου λένε "ευχαριστώ-παρακαλώ", λέξεις άγνωστες στη χώρα μας, δυστυχώς..
    Τι πήγε στραβά στην Ελλάδα; Πού το χάσαμε το παιχνίδι;

    Υ.Γ. Πολύ καλή η ιδέα να κάνετε ομάδα εδώ :) Καλωσήρθατε!

    Ευγενία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Oso stin Ellada yparxoun aristeroi kai dhmosioi kifines den tha yparxei evgeneia. Syndikalismos kai aristerismos katestrepsan thn hwra. Kai i plaka einai oti oi dhmosioi kifines ehoun kai apaitiseis apo tis epiheiriseis pou oi idioi ehoun gonatisei kai xeskisei sti forologia gia na boroun na menoun volemenoi sto dhmosio ekviazodas olokliro ton idiotiko tomea.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευγενία, έχεις δίκιο! Ας είναι ευχαριστώ/παρακαλώ κι ας είναι έστω και τυπικό. δείχνει ότι ο καθένας αντιλαμβάνεται τη θέση του, το χρέος του και την ευθύνη του! Ας το πει επειδή "πρέπει" γιατί έτσι δείχνει τουλάχιστον ότι καταλαβαίνει την σημαντική και καθοριστική διαφορά μεταξύ υπαλλήλου και πελάτη, ευγενικού και αγενούς ανθρώπου.
    όσο για τα υπόλοιπα, δεν είναι ανάγκη να είμαστε τόσο απόλυτοι.. ούτε να λέμε "αυτοί φταίνε" και να γενικεύουμε... είναι και αυτό μέρος της μετάθεσης ευθυνών. είπαμε! Ας γίνουμε από τους "άλλους", αυτούς που κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν και ελπίζουν κάτι να γίνει και να βελτιωθεί η κατάσταση! Θέλει λίγο δημιουργική σκέψη και όσο αναλωνόμαστε σε κατηγοριες, δεν είμαστε (τόσο) δημιουργικοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. To na les apla ena "efharistw" i ena "parakalw" proypothetei paideia, kai fysika TROPOUS. Otan beneis se mia dhmosia ypiresia pou sou pinei to aima kai o allos den sou apadaei kan i se vlepei me miso mati kai de sou leei oute "kalimera" perimeneis na sou pei kai "parkalaw" ? Anarwtiemai diladi polles fores pws perimenete na alaxei i katastasi ?! Den prokeitai na alaxei giati poly apla to kako xekinaei apo to idio to kratos pou ehei threpsei olous aytous tous periergous monimous typous pou etsi kai pas na diekperewseis mia ypothesi sou se koitane kai to prwto pou skeftode einai pws tha se steiloun se allo grafeio na se xefortothoun gia na pioun to frapedaki tous kai na hazologisoun me tin diplani hazi ypalilo pou vafei ta nyhia tis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ταμίας supermarket Ελβετία:

    Χαίρεται - 12 φράγκα παρακαλώ - Ευχαριστώ - Ορίστε τα ρέστα σας, 8 φράγκα. - Ευχαριστώ πολύ, καλή μέρα και καλό σαββατοκύριακο.

    Ταμίας supermarket Ελλάδα:

    Ελπίζω να έχεις ψιλά.

    ----
    Χρύσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγω πάει Ιαπωνία και ενώ όλα αυτα που λες είναι αλήθεια και ωραία, οι ιάπωνες δεν χαίρονται και τόσο που το κάνουν.
    Τα βράδυα βλέπεις πολλούς απο αυτούς που σου ρίχνουν τα χαμόγελα στα μαγαζιά, να πίνουν και να μεθάνε θέλοντας να ξεδώσουν και να χαλαρώσουν απο την πίεση της δουλειάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Otan lew oti den yparxei "paideia" sthn Ellada enow poly perissotera pera apo to thema tis diaskedasis kai tis halarwsis twn outos i allos mi paragwgikwn kai polydapanwn dhmosiwn ypalilwn ths Elladas. Protimw na exypiretoumai grigora horis hartoura kai grafeiokratikes diadikasies para na talaiporoumai kai na hanw to hrono mou kai tin pnevmatiki mou isoropia apla kai mono gia na min piezode kai na niothoun kala oi dhmosioi ypaliloi. Oi Iapones xedinoun meta ti douleia tous kai logiko einai. To thema einai oti oi Iapones doulevoun kai prosferoun sthn koinwnia tous. Ehoun kathe dikaioma na xedosoun to vrady. O Ellhnas dhmosios ypalilos omos pou apolamvanei tis monimotitas kai tis terastias grafeiokratias pou tou dinei kai noima yparxis mesa stis tritokosmikes dhmosies ypiresies giati na prepei na me talaiporei kai na mou zitaei kai ta resta ? Me alla logia den katalavainw giati prepei egw na niastw gia tous dhmosious ypalilous oi opoioi zoun apo tous forous mou kai me talaiporoun kiolas. Den mou prosferoun tipote para mono provlimata. E loipon kairos na apomythopiithoun oi katastaseis kai na paradehtoun oloi oti stin Iaponia einai poly kalytera apo tin Ellada dioti poly apla o kathe enas anthropos plironetai gia oti prosferei kai den apotelei monimo varos sto koinoniko synolo opos to ellhniko dhmosioypaliliko katestimeno

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. K emena auto mou leipei apo tin Iaponia..Good point koritsia..to service& i eugeneia..

    k wraio blog BTW..

    Eva Angelaka

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ευχαριστούμε Εύα!

    Για τον φίλο μας που τα έχει βάλει με τους δημοσίους υπαλλήλους(πιθανότατα να έχει πολύ κακές εμπειρίες που να δικαιολογούν το πάθος) και το κράτος, επειδή προσωπικά δεν μου αρέσει να γενικεύω και να τους παίρνει όλους η μπάλα λόγω θέσης ενώ ο καθένας είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, και επειδή εδώ μοιραζόμαστε πληροφορίες, εικόνες, εμπειρίες από την Ιαπωνία και τη ζωή μας ως Ελληνογιαπωνέζες και δεν διαφημίζουμε έναν υποτιθέμενο παράδεισο που τοποθετείται γεωγραφικά στην Ιαπωνία, χωρίς να θέλω να θίξω κανέναν, πόσο μάλλον την μία μου πατρίδα, σας παραπέμπω στο:

    http://www.economist.com/content/global_debt_clock

    Η Ελλάδα σαφώς δεν πάει πολύ καλά, αλλά στο θέμα του δημοσίου χρέους, η Ιαπωνία έχει τα πρωτεία...σόρρυ...Για αυτό επιμένω: ας αφήσουμε τις κατηγορίες και ας κάνουμε εμείς ό,τι μπορούμε καλύτερο. θα έχουμε έστω τη συνείδησή μας καθαρή.

    Σας ευχαριστώ και καλημέρα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ena poly simantiko stoixeio pou pisteuo oti euthynetai se simantiko vathmo gia tin yparxi autou tou genikou ekneurismou kai tis ageneias stin Ellada einai to yparxon systima. Ena systima pou dimiourgithike kato apo mystiriodeis synthikes gia na exypiretei poios xerei ti akrivos (...) ena systima pou omos vrisketai ekei aklonito xoris kaneis na mporei na to allaxei sto elaxisto.
    Otan i apli kathimerinotita ton anthropon stin Ellada ginetai omiros autou tou systimatos einai fysiko na dimiourgountai autes oi taseis ekneurismou kai ageneias. Ena aplo paradeigma apo prosopikes mou empeiries: exontas synithisei na kano mia grafeiokratiki douleia edo (sti Nea Yorki) me ena aplo tilefonima tou misou leptou (stin kyriolexia !) mou ekane foveri entyposi otan erxomenos Ellada to Kalokairi gia to kathe ti aplo pou ithela na kano mou zitousan apisteuta pragmata opos px AFM (arithmo forologikou mitroou), fototypia astynomikis tautotitas klp klp. Den leipo kai toso kairo apo tin Ellada omos meta apo merika xronia xexnas teleios enoies opos AFM, astynomiki tautotita kai sfragida (i foveri enoia tis sfragidas den yparxei edo, mono spania se poly eidikes periptoseis !). Otan loipon katevainontas stin Ellada piga gia kati poly aples douleies pou edo tha mou epairnan stin kyriolexia merika lepta i kathe mia, ekei kapoies apo autes den katafera meta apo arketes meres na tis teleioso kan !! Akoma kai emena me epiase o gnostos ekneurismos kai i avevaiotita gia tin ekvasi ton poio aplon ypotheseon. Kapoioi apo tous anthropous pou douleuan stis ypiresies fainontousan kaloi, exypnoi kai ithelan na voithisoun omos itan profanes oti den tous afine na to kanoun auto to teratodes systima pou tous edene ta xeria. Enas aplos anthropos edo sti Nea Yorki se mia antistoixi periptosi den tha perimene oute lepto parapano gia auta ta apiteuta xartia pou tha tou zitagane, tha efeuge amesos kai tha pigaine apenanti stin alli trapeza opou tha ekane ti douleia tou amesos. Giati kaneis edo den exei tin polyteleia na xanei toso apisteuto xrono kathimerina sto na psaxnei xartia i na symplironei forms kai teleiomo na min exei. De dianoeitai kaneis edo na sou pei na ertheis prosopika stin ypiresia gia na dieuthetiseis kapoio thema. Einai adianoito na sou zitisoun na afiseis ti douleia sou esto kai gia ena lepto kai na trexeis na symplironeis formes. Gi auto kai prospathoun na ta kanoun ola eite apo to tilefono eita ilektronika. Oso kai an fainetai periergo auto pou perigrafo itan kai ena apo ta pragmata pou mou pire ton perissotero kairo na synithiso erxomenos edo. Stin arxi mou fainotan apisteuto, oute na trexo stis ypiresies gia na tsakotho an ginotan kapoio lathos, oute na psaxno ta grafeia pou tha mou evazan tis sfragides sta “gnisia prototypa” oute kan na trexo sta geitonika psilikatzidika na vro xartosima pout ha prepei na valo stin tade dilosi (xartosimo, alli mia enoia pou eixa xexasei teleios ti simainei !!). Stin Ellada antitheta mou zitousan se kathe vima kai kati pou apaitouse ton apisteuto xrono, pragmata pou an ekana tha katanalona oles mou tis diakopes sto na trexo gia ta xartia auta.
    Ekei pou thelo na katalixo einai oti stin Ellada to tromero “teras” tou kratikou mixanismou krataei se omiria tous anthropous se vathmo pou oute oi idioi fantazontai klonizontas adiamfisvitita tin psyxiki tous iremia se kathimerini vasi. To vlepo tora xekathara pou mporo na sygkrino tis diafores metaxy systimaton sta poio apla pragmata pou antimetopizoume kathimerina. Pos na yparxei eugeneia kai iremia otan se kathe ti pou prepei na kanoume vriskoume mprosta mas auto to teixos tou apisteutou kratikou mixanismou pou mas mperdeuei kai mas diniourgei sygxisi kai avevaiotita ? Isos an auto allaze na mporousan kai oi anthropoi stin Ellada na iremisoun kai mazi me mia sxetiki paideia na apoktisoun auti tin pothoumeni eugeneia sta kathimerina, mia alli vevaiotita kai sigouria kai na mporesoun na vgaloun apo mesa tous auto pou pisteuo oti exoun arketoi toulaxiston, diladi mia emfyti kalosyni.

    Tasos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Εδώ έχουν τεθεί πολλά θέματα και δυστυχώς λόγω φόρτου εργασίας, τις τελευταίες ημέρες απήχα....
    Θα ευχαριστήσω αρχικά την Εύα και θα ήθελα να συμφωνήσω με την Hungry monkey, ότι το blog αυτό (όπως και θα έχετε διαβάσει) δημιούργηθηκε για να ενημερώσουμε τον Ελληνικό κόσμο (για αρχή)για θέματα που αφορούν την Ιαπωνία , καθώς και να μοιραστούμε μαζί σας, τις εντυπώσεις μας, τις παραδόσεις κ.ο.κ
    Σε καμία περίπτωση δεν θα θέλαμε να μπούμε σε συζητήσεις που αφορούν πολιτικά ζητήματα στην Ελλάδα, μιας και είμαστε όλοι (κατά εμού) άξιοι της μοίρας μας...Το κράτος είμαστε εμείς και η Ελλάδα ο καθρέφτης μας...Δεν θέλω να βάλω τίτλους,λέγοντας ότι αριστεροί ή δημοκρατικόί ή συνδικαλιστές, έφεραν μια Ελλάδα στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτήν την στιγμή...
    Είναι όλοι αυτοί άνθρωποί και κατά την γνώμη μου αν ο ένας πράξει με τον 'χ" τρόπο, τότε όλα είναι μια αλυσίδα...συμφέροντα δυστυχώς υπάρχουν παντού..Αν ο καθένας μας είχε άποψη, προτοβουλία και δεν λειτουργούσε με βάση τον εγωισμό και την εκμετάλλευση, πολύ πιθανόν να έιμασταν μια δεύτερη τύπου Ιαπωνία ...

    Ευχαριστούμε πολύ που μας διαβάζετε και σύντομα θα έρθουν και άλλα άρθρα!!

    καλημέρα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Taso heromai pou epitelous kapios symfwnei mazi mou. Tha ithela na apadisw stin omorfi Hungry Monkey oti ta ehw valei kai me tous dhmosious ypalilous kai me ton kratiko mihanismo. Xerw oti fenomai apotomos isos gia ayto na mou tin eipe kapia apo tis monkeys kai sto facebook alla kalo einai na katalavei o kosmos oti o logos talaiporias sto dhmosio einai kyrios h GRAFEIOKRATIA dioti hwris thn GRAFEIOKRATIA oloi aytoi oi dhmosioi yopaliloi pou kathode kai pinoun frapedes i koitane o enas ton allo vazodas sfragides tha htan padelos axristoi opote prepei na ehoun kapio logo gia na dikaiologoun tin parousia tous sta axrista grafeiokratika posta tous. To dhmosio systimatika prosthetei graferiokratika ebodia kai kanei ta apla dyskola etsi wste na ehoun adikeimeno apasholisis oi monimoi dhmosioi ypaliloi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Kalispera kai apo mena,

    Polu xairomaste pou ta arthra mas exoun apixisi me ton enan i ton allo tropo...wstoso opws pro aneferan kai ta upoloipa monkeys, to blog afora se "eikones", "empeiries", kai proswpika viwmata apo tinEllino-Iapvniki mas katagwgi. To thema kai i analusi tis leitourgias toou Ellhnikou Dhmosiou den einai tis parousis.

    To arthro afora sti sumperifora twn Iapwnwn upallilwn en genei. OXI mono twn dimosiwn upallilwn.kai dustuxws stin Ellada agelastoi den einai mono oi dimosioi upalliloi.

    Eimai sigouri oti uparxoun arketa blog -eidika-opou kapoios mporei na epektathei sto thema pou anaferei o -akrivws apo panw apo to diko mou sxolio-anwnumos anagwstis mas.

    @Eva! koritsaki! arigato!

    ΑπάντησηΔιαγραφή